RESPEKT. Rosengade her til aften, Sjællandske Livregiments Soldaterforening var her til aften repræsenteret ved MINDEGUDSTJENESTE FOR BEFRIELSEN 4. maj 1945, samt mindehøjttidlighed og kransenedlæggelse ved mindesmærket for de faldne 21 modstandsfolk der betalte den højeste pris for et frit Danmark, ære være jeres minde.
I dag har vi markeret Dybbøldagen – en dag vi husker, ærer og samles om.
Slaget ved Dybbøl Banke – et sted, hvor historien stadig mærkes, selv i dag 162 år senere.
Dagen begyndte med flaghejsning, hvor Dannebrog blev hejst i stilhed og respekt. Senere fulgte kranselægning ved fællesgravene, vores årets taler var Generalmajor og Chef for Hjemmeværnet Gunner Arpe Nielsen.
Ved mindesammenkomsten hos Idrætshøjskolen Sønderborg blev perspektivet løftet til nutiden. Her var fokus naturligvis på historien fra 1864 – men også på, hvordan nødhjælpsorganisationer i dag gør en forskel på slagmarken og i konfliktområder verden over.
Slesvigske. musikkorps var med til at sætte en værdig og stemningsfuld ramme om dagen med musik, der understøttede både eftertanke og fællesskab 🎺
Dybbøldagen handler ikke kun om fortiden.
Den handler om at forstå den – og tage den med os videre.
En delegation fra sjællandske livregiments soldaterforening bestående af Formand John Valdemar Lindgren, Fanebærer Brian Hvid og Palle Piil Jensen var den 18-4-2026 inviteret til Dybbøldagen med foreningens fane.
09:30 gik vi op til mindelunden med alle fanerne som i år var en oplevelse, aldrig har jeg set så mange faner til Dybbøldagen, ceremonien startede med morgensang (I østen stiger solen op) herefter taler og kransenedlæggelser ved mindestenene, herefter kørte vi ind til idrætshøjskolen i Sønderborg hvor vi fik den berømte Gullashsuppe og så var det hjemad.
Tak til alle der deltog, samt til alle involverede for en velgennemført og værdig markering af Dybbøldagen 2026
RESPEKT Sjællandske Livregiments Soldaterforening har den 6. februar været i Flensborg, her deltog foreningen i 1864 Mindemarchen Sankelmark, på dagens tur deltog Johnny Petersen Michael Rosenbæk Leif Larsen, på turen syd på mod de 3 mindesmærker gik vi et stykke af vejen med Danmarks generalkonsul i Flensborg. Annette Lind, som altid startede dagen på Sønderborg Kaserne, hvor Leif Larsen var klar med morgenmad, efter dagens march og de 3 kransenedlæggelser sluttede vi i Landgasthof Tarp hvor der som standard var 1864 mad på bordet, en historisk dag, hvor vejret viste sig fra sin bedste side. TAPPER OG TRO
Ved indvielse og åbning af det midlertidige Veteranhjem Sjælland den 1. november 2024, var Sjællandske Livregiments Soldaterforening repræsenteret ved Veteran Johnny Petersen fra foreningen, over 100 personer var mødt op til fejringen af Veteranhjemmets åbning, klokken 09.30 ankom Forsvarsminister Troels Lund Poulsen og klippede den røde snor over, derefter var der en stående reception hvor vi fik lidt at spise.
Forsvarsministeren er ankommet.
Forsvarsminister Troels Lund Poulsen klipper den røde snor.
Veteran Johnny Petersen hilser på Forsvarsministeren.
9. september 2023. Stemningsbilleder fra Jubilæumsstævne og Veteranstævne, samt Åbent hus på Antvorskov Kaserne, en varm dag på kontoret, nok mest for vores fanebærer Michael Rosenbæk og Jørgen Blinaa. Det blev en dag med mange mennesker, ved indskrivnings området var Anette NielsenPalle Piil Jensen og Tom Pedersen, vores Formand John Lindgren var igen i år i front, og dirigerede tropperne med sine rolige kommandoer, igen i år blev Peder Aalborg Stuen godt besøgt, her var Palle Piil Jensen igen at finde bag baren. Fra Sjællandske Livregiments Soldaterforening skal lyde en stor tak til dem der havde Jubilæum, og de mange gæster der besøgte os, vi ses til næste år. TAPPER OG TRO